O nas
Działalność
Biuro Gospodarczo-Logistyczne (BGL) jest jednostką organizacyjną administracji ogólnouniwersyteckiej, podlegającą kanclerzowi.
Realizacja zadań należących do BGL odbywa się poprzez sekcje i stanowiska pracy wchodzące w skład struktury BGL:
- Sekcję Straż Uniwersytetu Warszawskiego;
- Sekcję Obsługi Terenu Centralnego;
- Sekcję Obsługi Kampusu Ochota;
- kierowników obiektów dydaktycznych;
- Sekcję Umów, Nieruchomości i Administracji Budynków Mieszkalnych;
- Sekcję Księgowości;
- Sekcję Technik Audiowizualnych;
- Sekcję Zieleni;
- Sekcję Zaopatrzenia.
- Do podstawowych zadań Sekcji Straż Uniwersytetu Warszawskiego należy:
- ochrona majątku i mienia Uczelni;
- kontrola zabezpieczenia budynków;
- kontrola dostępu dla pojazdów wjeżdżających na teren centralny i kampusu „Ochota”, prowadzenie rejestru przepustek;
- zapewnienie bezpieczeństwa i porządku podczas imprez organizowanych przez władze Uczelni i organizacje studenckie;
- zabezpieczenie majątku Uczelni w przypadku włamania lub kradzieży;
- monitorowanie elektronicznych systemów ochrony obiektów;
- współpraca z inspektoratem BHP i PPoż., policją oraz firmami instalującymi i konserwującymi systemy alarmowe.
- Do podstawowych zadań Sekcji Obsługi Terenu Centralnego należy:
- utrzymanie porządku na terenie centralnym;
- nadzór nad wywozem nieczystości;
- obsługa porządkowa imprez i uroczystości organizowanych przez władze Uczelni oraz organizacje studenckie;
- świadczenie usług transportowych dla jednostek administracji centralnej.
- Do podstawowych zadań Sekcji Obsługi Kampusu Ochota należy:
- utrzymanie porządku na terenie Kampusu Ochota;
- nadzór nad wywozem nieczystości;
- obsługa porządkowa imprez i uroczystości organizowanych przez władze Uczelni oraz organizacje studenckie.
- Do podstawowych zadań kierowników obiektów dydaktycznych należy:
- organizacja i nadzór pracy podległych pracowników obsługi budynków;
- utrzymanie porządku i zapewnienie bezpieczeństwa w obsługiwanych obiektach i przyległym terenie zewnętrznym;
- nadzór nad powierzonym majątkiem Uczelni;
- optymalizacja i kontrola kosztów utrzymania budynków;
- zapewnienie właściwych warunków pracy studentom i pracownikom Uczelni;
- kalkulacja kosztów związana z wynajmem sal dydaktycznych dla jednostek organizacyjnych Uczelni oraz podmiotów zewnętrznych;
- współpraca z organizatorami konferencji oraz imprez zaakceptowanych przez władze Uczelni;
- prowadzenie Książki Obiektów Budowlanych z upoważnienia kanclerza ds. technicznych;
- zlecanie obowiązkowych kontroli stanu technicznego budynków;
- współpraca z Biurem Technicznym w zakresie: zgłaszania usterek, wnioskowania o wykonanie remontów, organizowania miejsca pracy dla wykonawców remontów.
- Do podstawowych zadań Sekcji Umów, Nieruchomości i Administracji Budynków Mieszkalnych należy:
- przygotowywanie i prowadzenie umów najmu, użyczenia i dzierżawy oraz nadzór nad ich właściwą realizacją;
- wystawianie faktur za czynsz, media, wywóz nieczystości itp.;
- kontrola terminów płatności i monitowanie dłużników;
- współpraca z najemcami;
- obsługa budynków i najemców lokali mieszkalnych;
- sporządzanie umów na konserwację instalacji i urządzeń znajdujących się w budynkach obsługiwanych przez BGL;
- prowadzenie procedur przetargowych zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych na dostawę towarów i usług dla BGL i jednostek organizacyjnych administracji ogólnouniwersyteckiej;
- współpraca z Działem Zamówień Publicznych w przygotowywaniu przetargów ogólnouniwersyteckich;
- prowadzenie umów na dostawy i usługi zawarte w wyniku postępowań prowadzonych przez Dział Zamówień Publicznych;
- monitoring umów prowadzonych przez BGL.
- Do podstawowych zadań Sekcji Księgowości należy:
- prowadzenie rejestrów i rozliczanie faktur gotówkowych i przelewowych z tytułu zakupów realizowanych dla jednostek administracji ogólnouniwersyteckiej;
- prowadzenie ewidencji rozliczeń za zużyte media budynkach zarządzanych przez BGL;
- wystawianie obciążeń na inne jednostki organizacyjne Uczelni;
- sporządzanie umów cywilno-prawnych w ramach prac zleconych przez BGL.
- Do podstawowych zadań Sekcji Technik Audiowizualnych należy:
- obsługa audiowizualna zajęć dydaktycznych, uroczystości i konferencji organizowanych w budynkach obsługiwanych przez BGL;
- obsługa i konserwacja sprzętu audiowizualnego;
- prowadzenie wypożyczalni sprzętu audiowizualnego dla jednostek Uczelni i organizacji studenckich;
- wnioskowanie o zakup lub naprawę sprzętu.
- Do podstawowych zadań Sekcji Zieleni należy:
- konserwacja terenów zielonych;
- zakładanie nowych terenów zielonych;
- produkcja roślin rabatowych;
- zapewnienie i pielęgnacja roślin ozdobnych w pomieszczeniach reprezentacyjnych;
- współpraca ze służbami miejskimi odpowiedzialnymi za konserwację zieleni;
- opieka nad grobami Rektorów Uniwersytetu Warszawskiego.
- Do podstawowych zadań Sekcji Zaopatrzenia należy:
- realizacja zamówień na materiały, urządzenia, wyposażenie biur dla jednostek administracji ogólnouczelnianej;
- zakup i dystrybucja biletów komunikacji miejskiej;
- prowadzenie magazynu druków i dyplomów studenckich, monitorowanie zapotrzebowania na ww. artykuły;
- sporządzanie cenników prania i naprawy odzieży ochronnej.